«Затверджую» Розкладуроків«Погоджено»
Директор НВК Н.В.Сіренкона ІIсеместр 2014-2015 н.р. по Червленівському НВКЛебединське міськрайоннеУправління
Держсанепідслужби у Сумській області Л.В.Попова
|
|
5 клас |
6 клас |
7 клас |
8 клас |
9 клас |
Чергові вчителі |
понеділок |
1 |
Українська л-ра |
Географія 6 |
Історія України |
Фізика |
Фізика 9 |
Захарова В.М. Сова Л.М. |
2 |
Математика |
Українська мова 7 |
Географія |
Історія України |
Англійська мова 10 |
||
3 |
Англійська мова |
Математика 11 |
Біологія |
Українська мова |
Історія України 8 |
||
4 |
Образ,/фіз.культура |
Природознавство 6 |
Українська мова |
|
Геометрія 11 |
||
5 |
Історія |
Англійська мова 10 |
Алгебра |
|
Фізична культура 5 |
||
6 |
|
Виховна година40 |
Фізична культура |
|
Біологія 6 49 |
||
вівторок |
1 |
Російська мова |
Історія України 8 |
Хімія |
Алгебра |
Українська мова 7 |
Гордієнко Т.І. Вакула А.Б. |
2 |
Інформатика |
Українська література 7 |
Англійська мова |
Хімія |
Алгебра 11 |
||
3 |
Українська мова |
Англійська мова 10 |
Фізика |
Біологія |
Художня культура 6 |
||
4 |
Математика |
Російська мова 7 |
Українська література |
Фізична культура |
Правознавство 6 |
||
5 |
Фізична культура |
Математика 11 |
Образотворче мистецтво |
|
Хімія 9 |
||
6 |
|
Образотворче мист 2 45 |
Алгебра |
|
Фізична культура 5 |
||
7 |
|
|
|
|
Основи здоров’я48 |
||
середа |
1 |
Світова література |
Українська мова 7 |
Англійська мова |
Географія |
Історія Всесвітня 8 |
Колісник С.Г. Сіренко Г.В. |
2 |
Українська мова |
Математика 11 |
Біологія |
Світова література |
Інформатика 9 |
||
3 |
Англійська мова |
Етика 4 |
Світова література |
Геометрія |
Біологія 6 |
||
4 |
Природознавство |
Світова література 7 |
Українська мова |
|
Геометрія 11 |
||
5 |
Фізична культура |
Англійська мова 10 |
Геометрія |
|
Світова література 7 |
||
6 |
|
Фізична культура 5 44 |
Основи здоров’я |
|
Українська література 7 48 |
||
четвер |
1 |
Математика |
Російська мова 7 |
Музика |
Українська література |
Світова література 7 |
Свистун А.І. Осипенко А.В. |
2 |
Музика\осн.здоров*я |
Світова література 7 |
Українська література |
Англійська мова |
Алгебра 11 |
||
3 |
Світова література |
Українська література 7 |
Англійська мова |
ФІз.культура\музика |
Географія 6 |
||
4 |
Українська мова |
Географія 6 |
Світова література |
|
Англійська мова 10 |
||
5 |
Рос.мова |
Основи здоров’я 5 |
Фізична культура |
|
Українська мова 7 |
||
6 |
|
Фізична культура 5 |
Географія |
|
Фізична культура 5 |
||
7 |
|
|
|
Виховна година 46 |
|||
п‘ятниця |
1 |
Українська література |
Музика 1 |
Трудове навчання |
Осн.здоровя\історіяВсес |
Фізика 9 |
Іванов С.В. Колісник С.Г. Свистун А.І. Захарова В.М. |
2 |
Англійська мова |
Українська мова 7 |
Трудове навчання |
Алгебра\геометрія |
Географія8 |
||
3 |
Математика |
Історія Всесвітня 8 |
Українська мова |
Трудове навчання |
Біологія 6 |
||
4 |
Трудове навчання |
Математика 11 |
Історія Всесвітня |
|
Українська література 7 |
||
5 |
Природознавство |
Фізична культура 5 |
Алгебра/геометрія |
|
Трудове навчання 4 |
||
6 |
|
Трудове навчання 4 36 |
Фізична культура |
|
Хімія 9 43 |
Як готувати домашні завдання
Рекомендації учням
1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
6. Між уроками роби перерви.
7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.
8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).
9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.
10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.
11. Складай план усної відповіді.
12. Перевіряй себе.
Алгоритм професійного самовизначення
Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння і працевлаштування
Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представляють
Вислухати думки батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх
Скласти список суттєвих можливостей професії (наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій
Визначити фізичні та психологічні риси, необхідні для кожної з професій
Звернутися до психолога з проханням визначити (дослідити) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам'яті, уяви тощо
Прислухатися до своїх відчуттів, інтуїції
"Приміряти" кожну з професій.
Порівняти, зважити всі "плюси" і "мінуси"
Зробити вибір
Упевнено йти до мети
Основні помилки у виборі професії:
1. Поділ "престижні і непристижні".
2. Вибір під чиїмось впливом.
3. Неправильне уявлення про характер праці у певній трудовій діяльності.
4. Вибір під впливом певних обставин.
5. Думки про легке життя.
Як готуватися до іспитів
Іспити, як і більшість явищ життя, – явище перехідне. Коли вони закінчуються, з'являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими втратами для власного здоров'я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху та безсонних ночей.
Психологи розцінюють іспит як:
1) «перетравлювання» значного обсягу інформації, яке пов'язане з великим навантаженням на мозок;
2) серйозне емоційне напруження і велике навантаження на нервову систему;
3) оцінювання не лише знань дитини, а й її особистості.
Найоптимальніший варіант підготовки до складання іспитів
Розпорядок дня
Харчуватися слід три-чотири рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м'ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних вітамінів і мінералів в організмі й відновлять енергетичні витрати.
Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему. Не варто відмовлятись від звичних занять спортом – це буде своєрідним відпочинком.
Слід пам'ятати про біоритмо-логічні особливості: «сова» неефективно працює о 6 – 8 год ранку, а «жайворонок» навряд чи буде працездатним до 2 – 3 год. ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години.
Можна вживати тонізуючі препарати, наприклад, із женьшеню чи елеутерококу. Каву краще пити вранці й небагато, лише для того, щоб прокинутися (для тих, хто звик саме так розпочинати свій день). Кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених собі людей. Заспокійливі медичні препарати зовсім не потрібні, їх можна вживати лише за призначенням лікаря.
Правильна організація вивчення навчального матеріалу
Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 100 питань за чотири дні, то в перші два дні вивчається 70% усього обсягу, третього дня – решта, четвертого – повторюють вивчене. При цьому складні теми варто чергувати з простішими – не обов'язково вчити всі питання поспіль.
Є й деякі психологічні закономірності, які слід враховувати.
Найкраще запам'ятовується інформація, викладена на початку і наприкінці тексту. Середина зазвичай швидко «вилітає» з голови. Тому під час запам'ятовування та повторення слід приділити увагу середині тексту.
Повторювати треба не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Інформація після і «завантаження» в мозок, якщо її не повторити, утрачається на 20 – 30% упродовж перших 10 год. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хв – утретє, а через 8 – 10 год. – учетверте, і ще раз – через добу.
Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно «оселилася» в голові.
Особливість «упізнавання».
Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись це все бачив, читав, отож вирішуєш, що витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж це – несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на таке «знайоме» запитання.
Запам'ятати можна найкраще, якщо знати, що є «найближчим»: текст, рисунок, логічна схема.
Слід спробувати знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі, адже цікаве запам'ятовується набагато легше.
Можна готуватися до іспитів удвох, адже одна голова добре, а дві – краще. Підготовка до іспиту вдвох має свої переваги, якщо поставитися до цього серйозно й сумлінно. Учити разом не варто, а от повторювати навіть бажано. Це краще робити напередодні іспиту.
Готуватися можна й так: перший день – самостійне вивчення, другий – повторення й переказування один одному. Було б добре розділити теми за інтересами, за складністю, за ступенем засвоєння: один розповідає те, що другий раніше не вивчив.
Розповідати треба чітко, детально, емоційно. Можна проводити «репетиції» перед іспитом і наодинці: ставити собі запитання, уголос відповідати, привчатися слухати своє мовлення.
Шпаргалка — річ потрібна
Використання шпаргалок на іспиті найчастіше закінчується дуже сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам'ятовує матеріал при конспектуванні, – викладений коротко (у вигляді тез), він краще тримається у пам'яті. Шпаргалки зручно перечитувати перед самим іспитом, а от брати на іспит не варто.
«Спокійно, тільки спокійно»
Так завжди в екстремальних ситуаціях казав Карлсон. Слід скористатися його порадою. Адже нервують завжди ті, хто погано знає матеріал. Ті, хто зовсім нічого не знає, зазвичай спокійні. Ті, хто знає матеріал добре чи на середньому рівні, нажахані до останньої хвилини, поки не отримають оцінку. Щоб подолати свій страх, можна розповідати самому собі вивчений матеріал, начебто на іспиті. Уявіть складну ситуацію на іспиті й знайдіть із неї вихід. Поставте самі собі підступні запитання й дайте на них відповідь –переборіть свій страх ще до іспиту. Згадайте випадки свого успіху, подумки відчуйте їх іще раз.
Спробуйте вдатися до аутогенного тренування. Налаштуйтеся на те, що «у мене все вийде» й повторюйте ці слова перед сном. На іспиті не втрачайте самовладання у складний момент, хоч це й нелегко. Згадайте про почуття гумору – іноді воно виявляється і в екзаменаторів. Складіть план відповіді на іспиті – це теж заспокоює.
Бажаємо вам якнайкраще здати іспити!